Το δημοσίευμα της Καθημερινής για τα Digital Open Mall

Το δημοσίευμα της Καθημερινής για τα Digital Open Mall

Τα πρώτα βήματά του κάνει το πρώτο ψηφιακό εμπορικό κέντρο (digital mall), μέσω του οποίου επιχειρείται να δοθεί χώρος στους εμπόρους και στους επαγγελματίες μιας περιοχής να διαφημίσουν με πολύ μικρό κόστος τα προϊόντα τους, τις προσφορές τους, προωθητικές ενέργειες, αυξάνοντας έτσι κατ’ αρχάς τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματά τους και σε δεύτερο στάδιο τις εξ αποστάσεως πωλήσεις. Το πρώτο ψηφιακό εμπορικό κέντρο έχει αναπτυχθεί από το καλοκαίρι στον Δήμο Ξυλοκάστρου από την εταιρεία PROothisi και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο. Στα σκαριά είναι και η δημιουργία ενός δικτύου διανομέων το οποίο μέσω του ψηφιακού εμπορικού κέντρου θα μπορούν να αξιοποιούν οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες της περιοχής, ενώ σε επόμενη φάση υπάρχουν σκέψεις για τη δυνατότητα του digital mall να λειτουργεί και ως πλατφόρμα ηλεκτρονικών πωλήσεων (marketplace).

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτη Ντόμαλη, ιδρυτή και γενικό διευθυντή της PROothisi, έχουν γίνει συζητήσεις με πολλούς δήμους ακόμη, συζητήσεις οι οποίες βρίσκονται σε καλό σημείο, συμπεριλαμβανομένων των δήμων Καλαμάτας, Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης, Επιδαύρου.

Πώς ακριβώς λειτουργεί, όμως, το ψηφιακό εμπορικό κέντρο; Οι τοπικές επιχειρήσεις μέσω Facebook και Messenger τροφοδοτούν το digital mall με κείμενα, εικόνες και βίντεο που αφορούν προϊόντα, προσφορές, προωθητικές ενέργειες κ.λπ. Τα δεδομένα αυτά μετατρέπονται αυτομάτως σε διαφημιστικό – προωθητικό περιεχόμενο. Μάλιστα, οι επιχειρήσεις μπορούν να το αλλάζουν μέσω Διαδικτύου σε πραγματικό χρόνο, ενώ το περιεχόμενο μπορεί να τροφοδοτείται και από τις ιστοσελίδες τους, εάν βεβαίως διαθέτουν τέτοιες. Το περιεχόμενο μπορεί να προβάλλεται σε κινητό τηλέφωνο, στο Διαδίκτυο, καθώς και σε οθόνες τηλεόρασης.

Οι καταναλωτές – πολίτες έχουν ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για το τι συμβαίνει (νέα επιχειρήσεων, προσφορές, νέα φορέων και οργανισμών, νέα τοπικών ενημερωτικών καναλιών, θέσεις εργασίας και διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό) σε όποιον δήμο βρίσκονται. Ολα αυτά τα βλέπουν το κινητό τους τηλέφωνο μέσω εφαρμογής για τα digital malls, μέσω εφαρμογής που μπορεί να έχει αναπτύξει μια συνεργαζόμενη επιχείρηση, από οθόνες που μπορεί να έχει τοποθετήσει ο συνεργαζόμενος δήμος σε διάφορα σημεία, από οθόνες που βρίσκονται εντός των καταστημάτων.

Αν και το ψηφιακό εμπορικό κέντρο δεν έχει ακόμη τη μορφή και τη λειτουργία κανονικού marketplace –υπό την έννοια να γίνεται μέσω αυτού μια πώληση από την αρχή μέχρι το τέλος, σχέδιο πάντως που υπάρχει για να υλοποιηθεί σε επόμενη φάση–, οι καταναλωτές μπορούν να βλέπουν συγκεντρωμένες σε ένα σημείο τις επιχειρήσεις και να συνδέονται με τα ηλεκτρονικά καταστήματα αυτών ή με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσής τους ή να βλέπουν τα στοιχεία επικοινωνίας και να κάνουν τηλεφωνικές παραγγελίες. Η συνδρομή για τις επιχειρήσεις που «εγκαθίστανται» στο digital mall κινείται στο επίπεδο των 160 ευρώ ετησίως.

Το τοπικό ψηφιακό εμπορικό κέντρο είναι στην ουσία ένα ακόμη εργαλείο στην προσπάθεια των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων να επιβιβασθούν, έστω και ασθμαίνοντας, στο «τρένο» της τεχνολογίας. Κι αυτό διότι η πανδημία ανέδειξε τις αδυναμίες των «μικρών» και ουσιαστικά διεύρυνε το χάσμα που υπάρχει με τους «μεγάλους» του λιανεμπορίου, καθώς πολύ μικρό ποσοστό των πρώτων μπόρεσε να πραγματοποιήσει πωλήσεις εξ αποστάσεως στη διάρκεια ειδικά του πρώτου lockdown και να περιορίσει τις απώλειες από τη μη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων.

Πηγή